272. Bosnyák Horvát Montenegró túra 3. nap

Útvonal                       Képek
A harmadik nap reggelén már nem esett, és az előrejelzés sem mondott már esőt. Összepakoltunk és 7:30-kor reggeliztünk. A reggeli sült tojás volt kenyérrel és gyümölcs teával. Zoli még kért hozzá lekvárt, mert éhesek maradtunk. Hát nem egy erdélyi vagy lengyel vagy szlovéniai bőséges vendéglátás volt!
Összeszedelőzködtünk és elindultunk. Fényképeztünk a 1984-es téli olimpia elhagyatott színhelyén.
Láthatók a síugrósáncok és a dobogó is.

A csapat leszavazta, hogy visszamenjünk Visokóba a navigálási nehézségek miatt, ezért Mostar felé vettük az irányt. A Szarajevó-Mostar útvonal feledhetetlen.
Csodálatos hegyek között nagyon jó minőségű útfelületen jó tempóban lehetett haladni, csak a kamionok és a buszok fogták meg a sort, de általában van külön sáv a lassú járműveknek.
Itt nem érdemes sétálni az út mentén, mert akár aknára is léphetünk.
Bár Csabi itt is bemutatott pár hajmeresztő előzést, de ennek ellenére nagyon élvezetes volt ez a szakasz.
Mostarban leparkoltunk az óváros szélén. A parkolást kiabáló, intézkedő parkolóőrök irányítják és erőszakosan még éttermet is ajánlanak.
2,5 Eurót fizettünk motoronként az egész napos parkolásért (nem tudom ki marad egész napra).
A cuccainkat betehettük az étterembe, így könnyített felszerelésben besétáltunk a bazársoron keresztül a híres hídhoz.
A millió turista ellenére is megfogott minket a városka hangulata.

Találkoztunk magyarokkal is, és sokat fényképeztünk.
Nem akartunk nagyon sokat időzni, és végre borzasztó hőség volt, ezért tankolás után tovább indultunk a tengerpart felé.
A tenger mint mindig most is csodaszép volt, és hosszan haladtunk a part menti úton, mire a Dubrovnik előtti szállásunkra értünk.
Megálltunk ebédelni egy kis város éttermében, ahol ízletes pizzát ettem.
Az út és a part közötti meredek részen volt az apartmanház, amiben két éjszakát foglaltunk.
A ház egy német házaspáré volt, így tudtam velük beszélgetni míg elfoglaltuk a szobákat. Mindegyik szobához csodálatos tengerre néző hatalmas terasz tartozott.
Elosztottuk a szobákat, és már mentünk is fürödni.
Kiépített szakaszon lehetett a ház alatt a parton fürödni, és a nagy melegben igazán jól esett a frissítő víz.
Zuhanyozás után bementünk Dubrovnikba tankolni és vásárolni. Nagy sor volt a benzinkúton, és találtunk egy sokáig nyitva tartó kisboltot is.
Itt már nagyon olaszos erőszakos közlekedési morál volt, és a robogósok elég veszélyesen rohangáltak. Vásárlás után visszamentünk a szállásra és sokáig beszélgettünk és iszogattunk.