267. Túra a Velencei-tó körül

Szombat délelőtt a jó időre tekintettel azt beszéltük meg a tesómmal, hogy motorozni, kirándulni, és strandolni is kellene valahol. Irány a Velencei-tó.
Útvonal            Képek
Nem akartunk most messzire menni, és órákig ülni a motoron, inkább csak egyet kirándulni, fürdeni valahol, és pihenni. Én nagyon régen jártam már a Velencei tónál, hát pakoltunk be fürdőnadrágot is a dobozba, és útra keltünk.
Székesfehérvár felé a felújított 81-es főúton haladtunk, de csak óvatos tempóban, mert két trafipax-ot is láttunk. Az egyik Mecséren volt a falu közepén a helyi vendéglátóipari egység, magyarul kocsma elé volt bebújva, egy másik kocsi takarásába. Szerencsére villantottak előre, így nem futottunk bele egyikbe sem.
Pákozdon megnéztük a Katonai emlékparkot a Mészeg hegyen, ahol nem csak az 1848-as Pákozdi csatáról, hanem a magyar hadviselés összes momentumáról megemlékeztek emlékművekkel.

A magaslatról csodaszép kilátás nyílt a tóra.
Ezután Velencére mentünk (nem az olasz, hanem a magyar). Itt pár hete adták át a Velence Korzót a parton.
Homokos strandot, sétányt, üzleteket, Wc-ket, zuhanyzókat, büféket alakítottak ki nagyon ízlésesen. Kerestünk egy árnyékos helyet, és már vetkőztünk is a fürdéshez.

A víz még nem melegedett fel eléggé, de azért erőltettük egy kicsit, és úsztuk egyet a frissítő hőmérsékletű, és elég sekély vízben. Megjegyeztük, hogy a Balaton vize tisztább, de ott ilyen új és igényes szabad strandot nem találni.
Sétáltunk egyet, és olyan helyet kerestünk ahol árnyékban a vízparton tudunk sült hekket (nem balatoni) enni. Közben találtunk pár régi momentumot is.
Elmeséltem tesómnak, hogy utoljára akkor voltam itt Velencén amikor általános iskolás koromban egy nyári táborban töltöttem itt egy hetet. Vitorlázni tanítottak meg minket Optimist típusú kicsi két személyes kis hajókkal, és nagyon élveztük. Ezen kívül a táborban még volt motorozási lehetőség is, lehetett a segédmotor kerékpáros jogosítvány megszerzéséhez gyakorolni két Babetta motoron. Papucsban motoroztam amikor a tekerés közben lecsúszott a lábam a törött pedálról ami még a törésnél bele is állt a vádlimba miközben a lábujjaim az utat radírozták. 3 kapocs, két nagy kötés, és a vízparton üldögélés lett a dologból, ami azért elég rossz míg a többiek fürödtek, és vitorláztak.
Találtunk egy szimpatikus büfét ahol ínycsiklandó sült hekket ettünk salátával.
Fürödtünk még egyet, és lezuhanyoztunk utána. Na a jéghideg vezetékes csapvíz zuhany, csak a magunk fajta kemény srácoknak való!
Öltözködés után tovább indultunk Gárdony felé, és így megkerültük a tavat. Székesfehérvár felé tartottunk hazafelé, és betértünk egy kis kitérővel Császárra a Henrix Western kocsmába.
A létesítmény teljes egészében a vadnyugatot tárja elénk.
Mind az épületen kívül az udvar:
Mind az ivó belülről:
Kedvelt motoros pihenőhely. Frankó lehet este zenével, kajával itt egy motoros találkozó.