117. Yamaha FZ6-S első világítás optimalizálása

A korábbi bejegyzésemben bemutattam három változatot az első lámpa bal oldalának az életre keltésére. Én a relés bekötést választottam.
Kiinduló állapot, csak a menetirány szerinti jobb oldali fényszóró világit, egy normál H7-es izzóval, és mindkét oldalon a kis helyzetjelző.

Kiinduló állapot
A bal oldalról érkezők ennyit látnak a körforgalomban, vagy a kereszteződésben. Ezt javítandóan kezdtem bele az átalakításnak.


A bal oldali H4-es izzóról ha lehúzzuk a stekkert, látható a hiányzó 3. érinthező.
A fejidom bal oldalát lebontva két stekkert találunk.

Megkeressük a
fekete-sárga,
fekete,
és fekete-zöld vezetékeket
és 10mm hosszan eltávolítjuk róla a szigetelést.
Az égőre menő stekkerbe, a harmadik érintkezőt, egy egyszerű saruval oldolttam meg úgy, hogy egy kicsit el kellett görbíteni a szárát.
A relé kivezetések szabványos jelöléssel vannak ellátva, és a hozzá csatlakoztatandó vezetékek:
-85 - fekete (középső) vezeték
-86 - fekete-sárga vezeték
-30 - fekete-zöld vezeték
-87/a - 50cm hosszú vezetéket a H4-es izzó középső lábára

Íme a végeredmény:
Ez a reflektor. Ha felkapcsolom, elalszik a tompított a H4-es égőben.

Mindkét égő hidegfényű kék izzó.