108. Túraleírás: Hosszú hétvége Szlovéniában

Motoros társaim őszi túrája Szlovéniába
Útleírás Petitől. 2012.10.5-7
Elérkezett végre ez a nap is, amikor biztosan kimondhattuk: megyünk Bled-be. Az elején nem úgy tűnt, hogy meg tudjuk ejteni az utat. Már egy hónappal indulás előtt szinte naponta figyeltük az időjárás jelentést, hogy milyen idő várható a hegyekben. Kivártunk az utolsó pillanatig a szobafoglalással és igazunk is lett, szerda este azt láttuk az előrejelzésen amit szerettünk volna, napsütés és 15-20 fok a hétvégére. Így Csabi lefoglalta szerdán este a szállásunkat. Már alig vártuk, hogy péntek reggel legyen legalábbis én. :)
Nem terveztünk korai indulást mivel autópályán tesszük meg az út nagy részét. Csabiékkal 9-re beszéltük meg a találkozót a csornai Tesco-nál. Kicsit megcsúszva (fél 10 után) érkeztek meg végre, de Mi (majdnem) végig türelmesen vártunk. :)
Aztán 3/4 10 körül megkezdtük hosszú utunkat. Először Rédics előtt álltunk meg egy helyen pihenni majd teletankolni a vasakat.
A határt átlépve még egy rövid megállót kellett beiktatni, mert hazai oldalon csak éves!! pályamatricát tudtunk volna venni, így azt még vennünk kellett. Ezután már tényleg meg volt minden az útra, csak pihenés illetve tankolás miatt kellett már megállnunk. Ezt ha emlékeink jók akkor 2-szer tettük meg. Az úton jó időnk volt, látnivaló nem nagyon volt viszont a hosszú alagutak mindenkinek tetszettek. Kb. 6 órával indulás után megérkeztünk szállásunkra.
Elfoglaltuk a szobákat és egy kis pihenés után mivel nem volt még késő és a szombati nap zsúfoltsága miatt nem lett volna rá idő, kényelmes ruhába átöltözve megnéztük a Bled-i várat.
A vár gyönyörű, a kilátás meg annál is szebb volt.
Körülnéztünk kint is bent is, csináltunk sok képet, meg is szomjaztunk,
és megéheztünk.
A várat elhagyva éttermet kerestünk ahol megvacsorázhatunk, a tó mellett találtunk is egy erre alkalmas helyet. A vacsora után kerestünk egy kisboltot, hogy estére vegyünk nassolnivalót meg sört!:) a kilátás a szobánkból nagyon szép volt!
Szombatra egy laza 200-250 km-es túrát terveztünk a hegyekbe. A svédasztalos reggeli után,fél 9 körül el is indultunk. Első pihenőnknél kicsit ködös volt még az idő.
Következő megálló a Bovec-tónál volt.
Innentől az út hátralevő részében ragyogó időnk volt, jobbat nem is kívánhattunk volna. Láncot is kellett fújnunk egy benzinkútnál. Megálltunk még egy tónál, szép zöldes színe volt. Még melegünk is volt annyira szép volt az idő, motorozáshoz ennél jobb nem kell, napsütés, 20-22 fok, semmi szél.
Ezután indultunk fel a hegyekbe, a Kluze-erődhöz.
Itt nem sokat időztünk, hamar mentünk tovább. Aztán jött a várva várt szerpentines rész (Zsuzsinak nem jött be annyira) :) Számozott kanyarok voltak, összesen 50.
Mire felértünk a tetejére örömmel tapasztaltam, hogy a gumin a majrécsík 1 mm-re csökkent és ha nem is sokáig, de a lábtartóm koptatója is otthagyta nyomát az aszfalton.:) Mikor felértünk "kicsit" hűvösebb volt az idő.
A bárányok meg nem hallgattak.:)
lefele már nem mentünk nagy tempót, mivel a kanyarok macskakővel voltak kirakva!!??
Kora délután értünk vissza, kicsi pihenő aztán irány a tegnapi étterem. Vacsora után sétáltunk egyet a parton és megvártuk, hogy besötétedjen, mert kivilágítva is nagyon szép a vár.
Kicsivel később megint bementünk a boltba egy kis nasiért.:) Még este lezártuk a motorokat és befújtuk a láncokat a hazaútra. Vasárnap reggel aztán fájó szívvel elindultunk haza.
A határ előtt meg kellett álljunk tankolni, mert nem bírta már tovább, 4-5 dl maradt a tankomban...Körmenden megálltunk pihenni illetve időjárást nézni, hogy mi a helyzet itthon, fel kell e venni már most az esőruhát, de nem kellett. Még eső és vihar előtt hazaértünk mind a 4-en.
Nagyon jó volt minden, gyönyörű a hely, így már most tervezzük a visszatérést a jövő tavasszal, amikor még havasak a hegyek.:) akkor már talán többen is el tudnak jönni velünk.