75. Részletes túraterv: Dolomitok túra 4. nap

Zoli kollégám, aki a túravezetőnk összeállította a korábbi blogbejegyzésben már említett 4 napos túránk részleteit. Megosztom ezt Veletek naponkét, hogy mi lesz a forgatókönyv:
Útvonal: Dolomitok-túra útvonal

4. nap:

Az utolsó nap jórészt a hazaútról fog szólni. (Ez persze nem azt jelenti, hogy unalmas lesz.) Az útvonalunk továbbra is az Alpok hegyei közt visz, de a közelben lévő látnivalókat most csak futólag nézzük meg és nem időzünk sokat egyik megállónknál sem.
Szállásunkról ismét Villach felé vesszük az irányt, és a város szélét érintve keletnek folytatjuk utunkat. Első célunk a Wörthersee déli partja.
Ez Ausztria egyik legkedveltebb nyaralóövezete. A kedvező mikroklímának hála, nyáron a tó akár 28 fokosra is felmelegszik, annak ellenére, hogy az átlagos mélysége 42m. Fürödni viszont nem nagyon lesz lehetőségünk; egyrészt időnk sem lenne, másrészt a tavon nincs szabad strand.

Ehelyett a Pyramidenkogel nevű kilátót vesszük célba, ami egy 54m magas torony egy hegy tetején (851m magasságban). Innen nemcsak a tóra nyílik tökéletes kilátás, de jó időben még az Alpok szlovéniai hegyvonulata is megcsodálható.
A rövid kitérő után Klagenfurt-ot kikerülve a 70-es úton gurulunk tovább keleti irányba. Völkermarkt közelében láthatjuk a felduzzasztott Drávát, majd a 80-as úton haladva követjük a folyót Magyarország felé. Lavamünd után a 69-es útra fordulunk. Ezen a szakaszon meglehetősen sok motorossal lehet találkozni, mivel az Eibiswald-ig tartó közel 40km tele van kanyarokkal, település pedig alig-alig akad.
Ahogy haladunk keletnek, lassacskán kiérünk az Alpok nagy csúcsai közül. A hegyek errefelé már csak domboknak tűnnek az eddigi monumentális ormokhoz képest. Az út azért még többnyire kanyargós, de itt-ott már hosszú egyenesek váltják föl az íveket.
Riegersburg-ban tartunk egy kis pihenőt, hogy készítsünk néhány jó fotót a városka fölé magasodó erődítményről, majd robogunk tovább.
Egy-két óráig még osztrák településeket látunk a táblákon, de Kőszeg előtt már magyar feliratok fogadnak a határnál. Innen már csak húzzuk a gázt, ki-ki a saját városa felé, és talán fáradtan, de remélhetőleg élményekkel gazdagon érkezünk meg otthonainkba.