270. Bosnyák Horvát Montenegró túra 1. nap

Útvonal            Képek
Végre elérkezett az idő az idei nagy túránkhoz, hogy Bosznia-Hercegovinában a Dinári hegységet átszelve leérjünk a horvát tengerpartra Dubrovnikba, ahonnét átruccanjunk Montenegróba. Az indulást csak 9 órára tettük mert rövid volt a táv erre a napra. A nyúli benzinkúton találkoztunk, ahonnét 5 motorral 8-an vágtunk neki a közel 1800 km-es össztávnak.
Egy gyors hátsó égő csere után (mivel kiégett) útra keltünk.
Csesznek, Veszprém, majd Enyingen haladtunk keresztül, és megnéztük a Simonytornyán a várat.
Felkerestük Magyaregregyen a Máré várat, ahol a csomagokat a motoron hagytuk és felsétáltunk a várhoz.
A vár csak péntektől vasárnapig van nyitva, így zárva találtuk.

Készítettünk pár fotót, és visszamentünk a motorokhoz, ahol a rendőrség fogadott minket.
Fel a kezekkel!
Már azon gondolkoztunk, hogy miért fognak minket megbüntetni, amikor felhívták a figyelmünket, hogy ne hagyjuk így magára a csomagjainkat, mert jár erre egy rabló crossmotorral, aki betöri a kocsik ablakát, és elvisz amit ér. Táskákat, bukósisakokat, tárcákat csent el már így. Elszelel az erdőn keresztül, és képtelenség megfogni.
Az eső miatt megálltunk MAGYARHERTELENDen, és megvártuk míg elvonul az esőfelhő.
Orfűn a szakadó esőben kerestünk a tó partján éttermet.
A legjobbkor álltunk meg, mert elkezdett szakadni az eső, és ez idő alatt megkajáltunk. Evés után ismét beöltöztünk esőruhába, aznap már harmadszor.
Orfűtől Pécsig szuper szerpentines szakaszon gurultunk, de óiási vízátfolyásokon, kavics felhordásokon kellett óvatoskodtunk. Pécsen vásároltunk némi alkoholt az esti beszélgetéshez, és Siklóson megkerestük a szállásunkat a Rendőrkapitányságon.
Lepakoltuk a cuccokat és leparkoltuk a motorokat a rendőr kocsik közé.
Elfoglaltuk a kétágyas külön fürdőszobás szobákat, majd lezuhanyoztunk, és beszélgettünk italoztunk. Kitöltöttük a szoba foglaláshoz szükséges papírokat – egy órán keresztül. Elalvás előtt a vizes cuccainkat kitettük vállfán az ablakba, hogy megszáradjanak. Az éjszakai nagy vihar miatt ez nem volt jó ötlet, mert bevert az ablakhoz az eső és a kesztyűm vizesebb lett, mint előtte volt.