
A Yamaha és a Murray tervezőcég együttműködésének eredménye a Tokio MotorShow-n: egy csinos elektromos városi kisautó. Vajon mikor lesz a MOTIV.e City Carból szériamodell?
A Yamaha a Smart ellen gyártana autót. A japán gyártó a németek túlárazott miniautója és a Toyota iQ ellen küldené harcba négykerekűjét, melyet a McLaren F1 tervezője rajzol.
A legendás McLaren F1 legendás tervezője, Gordon Murray már megalkotta saját elképzeléseit a jövő városi közlekedésére vonatkozóan, méghozzá a két kis vicces autó, vagyis a T.25 és a T.27 formájában és most úgy néz ki, hogy a Yamaha is hasonlót vár el tőle.
A Yamaha MOTIV egyenes kihívója lenne a Smartnak és a Toyota IQ-nak, és valamikor 2016 tájékán kerülhetne a kereskedésekbe, vagyis ezzel a Yamaha a remek motorkerékpárjai után az autóiparba is betörne, de ehhez valóban olyat kell villantani, amire felfigyelnek a népek.
A tervezőasztalon még a T.27 kódnevet viselte a Smart For Twora hajazó kiskocsi, a szalonra azonban már a MOTIV.e nevet kapta. A főtervező Gordon Murray elmondta, hogy a tervezés során Formula - 1 eredetű kompozit technológiákat is felhasználtak, ami magyarul annyit tesz, hogy a karosszéria műanyag panelekből áll és buborékként öleli körbe a Smart-szerű kisautó merevacél biztonsági celláját. A független felfüggesztésű járgány menettulajdonságai csekély rugózatlan tömegének köszönhetően elég kezesnek mondhatók. Elektromos hajtásláncáról annyit lehet tudni, hogy villanymotorja folyamatosan 15 kilowattos teljesítmény leadására képes, de rövidebb teljesítménycsúcsok idejére ez akár 25kilowattra (43 lóerőre) is felfuthat.
A MOTIV és a MOTIV.e egy csővázon alapulnak, melyet kompozit anyagok erősítenek, és erre jön a nem teherhordó, ütésálló műanyag héj, ezzel pedig lényegesen könnyebb, mégis erősebb szerkezet érhető el, a hagyományos hegesztett acél járművekhez képest.

Az apró Yamaha 8,8 kWh kapacitású akkumulátorának akciórádiusza városi üzemben állítólag több mint százhatvan kilométer, ezt követően három és fél óra töltési idő (socket time) vár a kis jószágra. Ha a gazdi siet, akkor egy óra alatt gyorstöltővel is életre kelthető az autó, de jól tudjuk: a csepptöltéssel való töltés megtöbbszörözi a telep élettartamát, ezért ezt a módszert csak csínján szabad alkalmazni.
Azt, hogy mikor, hol és mennyiért lesz kapható a MOTIV.e City Car, egyelőre nem közölték.
forrás: tesztauto