forrás: http://www.dakar.hu
Az útvonal
Január 5.: Lima–Pisco
Január 6.: Pisco–Pisco
Január 7.: Pisco–Nazca
Január 8.: Nazca–Arequipa
Január 9.: Arequipa–Arica
Január 10.: Arica–Calama
Január 11.: Calama–Salta
Január 12.: Salta–San Miguel de Tucuman
Január 13.: szünnap, San Miguel de Tucuman
Január 14.: San Miguel de Tucuman–Córdoba
Január 15.: Córdoba–La Rioja
Január 16.: La Rioja–Fiambalá
Január 17.: Fiambalá–Copiapo
Január 18.: Copiapo–La Serena
Január 19.: La Serena–Santiago de Chile
Január 6.: Pisco–Pisco
Január 7.: Pisco–Nazca
Január 8.: Nazca–Arequipa
Január 9.: Arequipa–Arica
Január 10.: Arica–Calama
Január 11.: Calama–Salta
Január 12.: Salta–San Miguel de Tucuman
Január 13.: szünnap, San Miguel de Tucuman
Január 14.: San Miguel de Tucuman–Córdoba
Január 15.: Córdoba–La Rioja
Január 16.: La Rioja–Fiambalá
Január 17.: Fiambalá–Copiapo
Január 18.: Copiapo–La Serena
Január 19.: La Serena–Santiago de Chile
Furcsa ezt leírni, hiszen olyan, mintha csak most hagyta volna el a Dakar-karaván Afrikát, ehhez képest a 2013-as Dakar-rali már az ötödik sivatagi show lesz Dél-Amerikában. Ugyanaz a három ország szolgál majd helyszínként, mint legutóbb, csak a rendezők tettek egy kis csavart az útvonaltervbe, úgyhogy a viadal történetében először a mezőny sivatagi szakaszokkal kezd majd, méghozzá nagyon kemény szakaszokkal, Peruban
A megméretés január 5-én rajtol Limából és 20-án ér véget Santiago de Chilében. Addig azonban 8000 kilométert kell megtenni, s ahogyan azt már említettük, rögtön az első napon a sűrűjében találja magát a mezőny – az Atacama-sivatag pedig senkivel sem kíméletes.
Peru felfedezése mindenkit lenyűgözött, aki eljutott a 2012-es Dakar céljáig. Ugyanakkor aki eljutott addig, az azt is tudja, hogy mennyire nehéz dolga lesz közvetlenül a következő rajt után. Nem véletlen, hogy a Dakar soha korábban nem rajtolt még a sivatag közepén – hatalmas nyomás nehezedik majd a versenyzőkre, s ezt nem győzik hangsúlyozni a rendezők. Improvizációnak itt nincs helye – csak a tudatos küzdelemnek.
A mezőny ezúttal is átkel az Andokon – rövid chilei látogatást követően a versenyzőknek egész más tájakhoz kell majd alkalmazkodniuk Argentínában – mosolyt csal az arcukra a gauchók földje, amelyen nem a dűnék a főszereplők, hanem a pampák.
Azon szerencsések, akik még versenyben lesznek, a viadal végén visszatérnek Chilébe – az Atacama sivatagba, az extrém kihívások világába. Az utolsó előtti napig a dűnék uralják majd a terepet, egészen addig, hogy a mezőny eléri a fővárost, Santiago de Chilét, szóval nem mondhatni, hogy egy percnyi pihenő is engedélyezett számukra, vagy hogy az utolsó napokban már hátradőlhetnek a foteljükben – pardon, versenyzőülésükben.
A megméretés január 5-én rajtol Limából és 20-án ér véget Santiago de Chilében. Addig azonban 8000 kilométert kell megtenni, s ahogyan azt már említettük, rögtön az első napon a sűrűjében találja magát a mezőny – az Atacama-sivatag pedig senkivel sem kíméletes.
Peru felfedezése mindenkit lenyűgözött, aki eljutott a 2012-es Dakar céljáig. Ugyanakkor aki eljutott addig, az azt is tudja, hogy mennyire nehéz dolga lesz közvetlenül a következő rajt után. Nem véletlen, hogy a Dakar soha korábban nem rajtolt még a sivatag közepén – hatalmas nyomás nehezedik majd a versenyzőkre, s ezt nem győzik hangsúlyozni a rendezők. Improvizációnak itt nincs helye – csak a tudatos küzdelemnek.
A mezőny ezúttal is átkel az Andokon – rövid chilei látogatást követően a versenyzőknek egész más tájakhoz kell majd alkalmazkodniuk Argentínában – mosolyt csal az arcukra a gauchók földje, amelyen nem a dűnék a főszereplők, hanem a pampák.
Azon szerencsések, akik még versenyben lesznek, a viadal végén visszatérnek Chilébe – az Atacama sivatagba, az extrém kihívások világába. Az utolsó előtti napig a dűnék uralják majd a terepet, egészen addig, hogy a mezőny eléri a fővárost, Santiago de Chilét, szóval nem mondhatni, hogy egy percnyi pihenő is engedélyezett számukra, vagy hogy az utolsó napokban már hátradőlhetnek a foteljükben – pardon, versenyzőülésükben.