2012. 10. 15.
A hónap elején megtartott kölni Intermot kiállításra a nagy japán gyártók közül a Yamaha is hozott magával újdonságokat, melyek közül a legfontosabb a népszerű túravas, az FJR1300 új generációs változata - de a kész modelleken kívül érdekes és örvendetes koncepciókkal is szolgált Iwata.
A sikeres és közkedvelt FJR esetében korántsem ráncfelvarrásról van szó, ami már a tisztességesen megújult külső alapján megjósolható. Erre a bizonyítékot az új széria technikai fejlesztései szolgáltatják: a Yamaha nagy túrázójának mostantól elektronikus gázmarkolaton keresztül parancsolhatunk és napjaink követelményeinek megfelelően különböző üzemmódok közül is válogathatunk. Szintén a mai módinak megfelelően kipörgésgátlót is kapott a vas, és transzkontinentális túragép lévén még tempomat is került a motorra.
Továbbra is a kínálat részét képezi majd a félautomata AS utónevű modell, amelyről a váltó-és a kuplungkar is "hiányzik". Újdonság azonban, hogy megálláskor az automatika magától egyesbe kapcsol, így ezt a "terhet" is levették a vállunkról. Továbbá a már említett elektronikus gázvezérlésnek köszönhetően állítólag gyorsabban vált sebességet az FJR-AS, így sportosabb élményben lehet részünk. Annál is inkább, mert a menetteljesítményekkel bizonyára nem lesz probléma: a kategória standardjának megfelelően körülbelül 150 lóerővel számolhatunk. Az elődjénél karakteresebb idomzaton kívül az FJR műszerfala és a kezelőszervek is megújultak, de ez el is várható egy "rendes" modellváltás alkalmával.
Az új FJR modernebb benyomást kelt, a plexi gombnyomásra állítható |
Ketrecharcos? A hátsó gumit reméljük nem vászonra kopva kapjuk hozzá... |
Soros háromhengeres erőforrást fejleszt a Yamaha - örömmel halljuk... |
A Yamaha MotoGP csapatának árnyalatában is tündököl jövőre az R6, az R1 és az R125 |