101. Kovács Niki ismét a férfiak pódiumán

Valami igazán nagy dolgot találtam nektek:            2012. 10. 16.
Ki ismeri fel az 5. számú versenyzőt a képen?
Legeredményesebb női gyorsasági motorversenyzőnk ismét bizonyította, hogy helye van a versenypályákon, még akkor is, ha erre idén nagyon kevés lehetősége volt. Kovács Niki a magyar bajnokság utolsó versenyén második helyen végzett a Superstock600-as kategóriában, miután a verseny felében ő haladt a mezőny élén.

A Pannónia-ringen ért véget a gyorsasági motoros magyar bajnokság 2012-es szezonja, ami a tavalyiakhoz hasonlóan szintén nem a tervezettek szerint zajlott. A szövetség az utolsó pillanatban Szlovákiába vitte az utolsó előtti fordulót (az elsőhöz hasonlóan), majd a szezonzáró versenyt is elhozták a Hungaroringről.

A versenyzőt érzékenyen érintették ezek a változások, mivel egy külföldi versenyre való kijutás duplájára emeli a szükséges anyagi hátteret, de még a Pannónia-ringre is csak kölcsön szállítójárművel tudott lejutni. Éppen azért az idei öt versenyből csak hármon tudott részt venni, ráadásul egyszer a motorja is cserbenhagyta, így kölcsönmotorral teljesítette a hungaroringi fordulót.

A pozitívumokra áttérve, Niki kétszer is a dobogón végzett, most annak második fokán. Ezek az eredmények (és amiket korábban elért) nem szorulnak színesítésre, önmagukban értékesek. Éppen ezért a továbbiakban maga a versenyzőnő mesél a történtekről.

"Nagyon boldog vagyok, hogy a tavalyi évhez hasonlóan egy második hellyel sikerült zárnom a szezont"

„A júniusi verseny óta csak egyszer ültem motoron, mivel nem volt miből megcsináltatni az R6-osomat. Mintha ez nem lett volna elég, egy elhúzódó sérülés is hátráltat már hetek óta. Ezúton szeretnék köszönetet mondani a Kovalenko Klinika minden orvosának, és a Sportkórház fizioterápiás részlegének, mert nélkülük nem tudtam volna végigmenni a futamon, és ilyen szép eredménnyel zárni a hazai szezont"

"Az októberi hűvös időjárás nem a legideálisabb a motorozáshoz, pláne, ha nincs megfelelő gumid. Kényszerűségből a kelleténél puhább abroncson vágtam neki a versenynek, ami azt jelentette, hogy az elején kellett nagyon odatennem magam, mert tudtam, az utolsó körökben, főleg a jobbos kanyarokban már gondok lehetnek. Két körrel a leintés előtt meg is előzött a későbbi futamgyőztes (aki egyébként az edzések során is végig gyorsabb volt), és én nem tudtam ritmust váltani sem a gumik, sem a vállam miatt. Nagyon boldog vagyok, hogy a tavalyi évhez hasonlóan egy második hellyel sikerült zárnom a szezont, ráadásul a táv felében vezettem” – mondta Niki.

A csapat mostantól gőzerővel a jövőre koncentrál, és bíznak benne, hogy a folyamatban lévő tárgyalások sikerrel záródnak majd

„Természetesen évközben sem ültünk a babérjainkon, folyamatosan keressük a lehetséges támogatókat. Emellett az edzés és a munkakeresés tölti ki a hétköznapjaimat. Igen, pont ugyanolyan nehézségekkel küzdök én is, mint a nem sportoló 'civilek'. Éppen ezért végtelen hálával és köszönettel tartozom azoknak a cégeknek, aki támogatnak a versenyzésben, vagy épp könnyebbé és szebbé teszik a hétköznapjaimat. A szurkolók mellett ők adnak nekem erőt a folytatáshoz” – tette hozzá.

Hogy kik ezek a cégek?
Támogató: Tissot. Együttműködő partnerek: Dunlop, Déli Városkapu Kft., Hungaroring, Shoei, CLB, Bódis Exhaust System, Danger Bikes, Mike Airbrush, Fitness Factory, GiryaFit, GAS, Hajas Szalonok, Glamorous DaySPA - Xtreme Lashes, Kovalenko Klinika, Celebshop.eu, L’oreal, Nail Selection, Dent Elite, Tork, Pannónia-ring, Ciao Mario Étterem, Camera Kft, MyActionCam, Nyomtatas.hu


Forrás: Kovács Niki press, http://kovacsniki.hu/
Képek: Lehotzky István, KNp

Riport Nikivel