2. Korábbi motorjaim

Lentebb már említettem, hogy egy öregecske Simson Star-on próbálkoztam először a két keréken való levegő hasítással. Ekkor még jogosítványom sem volt meg, csak titokban csavarogtunk a haverokkal. Akkoriban mindenkinek az újabb típusú Simsonja volt B-s vagy N-es, csak én hajtottam a Start, ami rendesen helytállt.
Simson Star - 1969 (Szany)
A Start ellopták egyik éjszaka, amikor a meggondolatlan bátyám azzal ment discoba. Azóta is figyelem a Starokat hátha felismerem valakinél, de szinte biztos, hogy rotációs kapaként végezte szegényem. Akkortájt még nem olyan volt a világ, hogy bármit megvehetsz a boltokban. Létezett egy leírás rajzokkal kiegészítve, hogy hogyan kell rotációs kapát készíteni Star motorral. A ventillároros hűtés rásegítése miatt elég tartós volt, édesapámnak még mindig van egy kiöregedett példány a kamrájában.

Az első saját motoromat ezután kaptam szüleimtől, és persze az összes spórolt zsebpénzemet is hozzá kellett adnom. Ez egy használt Simson volt, világoszöld, 3 sebességes, B-s kivitel. A jogosítvány a segédmotoros kerékpár vezetéséről az általános iskola 8-ik osztályában szereztem. Volt elméleti, egészségügyi, és gyakorlati oktatás is. Ekkor már minden barátommal együtt profi motorosok voltunk (vagy legalább is azt hittük), de gyakorolnunk kellett az iskola aszfaltos kézilabda pályáján körbe körbe Babettával. Emlékszem még az első utamra amit jogosítvánnyal a zsebemben tettem meg: tankolni mentem Győrbe. Persze a csajozás is csak motorral történhetett...
Ezt a kis zöld Simsont is nagyon megszerettem, és csak akkor váltam meg tőle amikor megszereztem a jogosítványt A,B,C kategóriákra. Sose felejtem el, hogy az A1 nagymotoros gyakorlati vizsgán megbuktam, mert véletlenül letettem a lábam. A bólyák között kellett menni Simsonnal egy kört, és szégyenemre elhibáztam, pedig akkor már több éve motoroztam, és saját motorom is volt. Az A2 vizsgát egy kölcsön kért ETZ 250-essel teljesítettem ami nagyon le volt hervadva és örültem, hogy nem romlott el útközben.
A második motorom, egy MZ ETZ 250-es volt gyönyörű fehér színben, Sachs kipufogóval. Ezt Győrszemerén vásároltam, közel ahhoz a helyhez ahol édesapám találkozott a kutyával. Ő csak pár évig volt nálam, és nem sokat használtam. Hamar megérett bennem, hogy eladom, és megveszem az első autómat. Mégis kényelmesebb, nem ázol el, csomagokat pakolhatsz bele stb.

MZ ETZ 250
Ezután évekig nem volt vasparipám, míg a bátyám meg nem kérdezte, hogy befogadnám e az ő Jawa Cz175-ötösét. Én természetesen igent mondtam, és elfogadtam ingyen névre írás nélkül. Ezt a Motort a Zoli barátunktól hoztuk 19 -ban egy kosárban, szétszedett motorral, hiányosan. Sokat kellett a hiányzó alkatrészek után kutatni, de használtan beszerezte őket a környékről, és Szlovákiából. A gép összeállt, és akkor lefestette. A festés nem igazán sikerült, mert a Jawa bordó helyett lilás bordó lett. Évekig használta, és amikor kinézett egy nagyobb gépet akkor ajándékozta nekem. Egy Honda VT250-re cserélte a kis Jawát.
Jawa Cz 175 - 1971
Amikor én megkaptam a gépet, működőképes volt, de volt mit szebbíteni, cserélni rajta. Minden szezonban költöttem rá egy keveset, és hol új külső gumikat, hol akkumulátort, hol szép új tűzpiros festést kapott.

2011-ben vásároltam a jelelenlegi motoromat egy 2004-es fekete Suzuki GS500E-t.