30. 2011.09.22 Motoros túra a RAX-ra

Csütörtökön ismét Ausztriában motoroztunk. Az úti cél most a RAX volt. Reggel elvittem a csajokat suliba-oviba, és vágtattam haza a motorért. Előtte este elkészítettem a szendvicseket, ruhákat és összepakoltam az összes cuccot a tanktáskába. Nem mentem be az OMV kúthoz a találkozási ponthoz, hanem levágtam az utat, és Koroncó Rábapatona útvonalon jutottam el a 85-ös főúthoz ahol bevártam a Zolit és a Csabit. 
Továbbaraszoltunk Fertőszentmiklósig, ahol találkoztunk a F. Zolival. Az út nagyon forgalmas volt, és alig vártuk, hogy átlépjünk Sopronnál Ausztriába. Kint alig van forgalom, mert mindenki az autópályákon közlekedik, és mi direkt a szerpentines kanyargós hegyi utakat célozzuk meg. Először az Alpok lábánál álltunk meg ahonnét kinéztük, hogy hova fogunk felmenni a Rax-ra a lifttel. Továbbmentünk, és a következő pihenő a Fraknói vár lábánál lévő pihenőhely volt. Itt megreggeliztünk, és készítettünk pár csoportképet.

 - "Fraknó vára Burgenland egyik legismertebb jelképe. A középkori várat a Nagymartoni grófok építtették 1450 körül. Mivel Esterházy Miklós az északkelet-magyarországi munkácsi uradalmat átengedte Bethlen Gábor erdélyi fejedelemnek, cserében 1622-ben II. Ferdinánd császártól megkapta Fraknó várát és az uradalmat, amely négy évvel később az örökös grófi címmel együtt örökölhető birtokká vált. Gróf Esterházy Miklós nádor ezután elkezdte a düledező vár hatalmas erődítménnyé való bővítését. Elkészült az alaposan megerősített bástyaöv, 1632-től a várkápolnán, 1642-tól pedig a kincstáron, illetve az új lakószárnyakon dolgoztak."

A Rax lábához érve leparkoltuk a gépeket, és megvettük a jegyet a libegőre 20 Eurért.

 - "A Rax Bahn, Ausztriában elsőként épült nagykabinos felvonóként 1925-26-ban, akkor 23 személy befogadására volt alkalmas. 1975-ben átépítették, új kabint kapott, akkor már 40 személy szállítására volt alkalmas. A lanovkával 8 perc alatt 528 m-ről 1540 m magasba jutunk fel. A felvonót 2002-ban teljesen felújították, átépítették a völgyi állomás belső részét, egy kulturált kávézó és ajándék bolt is helyet kapott, a már kiszolgált kabin új nagy befogadó képességű kabinra cserélték, ma a menetidő már csak 6 perc. A pályán két kabin üzemel, amely egy időben indul a völgyi és a hegyi végállomásokról. A minden évszakban rendszeresen közlekedő függővasút 2160 m-es pályán viszi fel a csodálatos Rax-fennsíkra. A felvonó 30 percenként indul, de csúcsidőben 10 percenként indítják. Jó időben a hegyi állomásnál lévő kilátóból ellátni egészen Magyarországig. A hegyi állomásnál egy hatalmas Gasthoff áll rendelkezésre, ahol főidényekben magyar személyzet is van. A hegyi állomástól hosszú több órás sétákat (Hi!) lehet tenni kiépített jelzett turista utakon, a legközelebbi az Ottohaus Gasthof. Rax fennsík 34 négyzetkilométer, a legmagasabb csúcsa a Heukuppe, 2007 méter, téli időben síparadicsom."

Kilátás a RAX-ról
Ezen az úton közelítettük meg a nagy hegyet. A kilátás elmondhatatlan volt. Én nagyon szeretem a kilátókat, és a magaslatokat, és ez lélegzetelállító volt. Lehetett látni a Schneberget, és a Semmeringet is. Fenn a tetőn sétáltunk egy kicsit a Csabiék nem tartottak velünk. Ők nem szeretik a megterhelő tevékenységeket, így a hegymenetet sem.
A csapat a RAX tetején 
Lent megebédeltünk a hozott kis szendvicseinket, és már robogtunk is hazafelé. Jó kis szerpentines szakasz után rá kellett jönnöm, hogy nem jó nekem a F. Zoli után haladni a sorban, mert teljesen más ütemben, és íveken motorozik az 1,8-as Intruderrel, mint én a kis túra 500-asommal. Lemaradtam a sor végére, és ott már tetszett a dolog. Zavaró volt, hogy minden kanyar előtt fékezett egy kicsit, és a lábtartója minden döntésnél leért és szikrázott.

A következő megálló a Wartenstein-i vár volt.


Ez is egy gyönyörű középkori vár, ami Hunyadi Mátyás idejében magyar végvár volt, és Pernstein Iván védte. Kópházánál léptünk be Magyarországra, és lehangoló volt a kietlen határátkelőhely látványa. Fertőszentmiklósnál elbúcsúztunk a F. Zolitól, és már csűrtünk is hazafele. 18-órakor már otthon is voltam, és még játszottam egy nagyot a lányokkal. Nagyon jók ezek az egy napos túrák, és szerencsés esetben még világosban haza is érek.
Útvonal Rax
Képek