25. 2011.08.06 Tényő Ravazd túra

Nem is olyan messze tőlünk van egy erdei út a két szomszédos falu között.
Ebben ugye semmi különös dolog nincs. Ha azt is hozzáteszem, hogy ez az út korábban egy rally útvonal volt, már kezd egyre érdekesebb lenni. Ezen kívül a Pannonhalmi tájvédelmi körzeten át haladó, erdészeti tulajdonban lévő lezárt út, amit csak hétvégére a túrázóknak, és a kerékpárosoknak nyitnak meg. Nagyon szerettem volna ide elmenni Zsolti barátommal, aki most hoz rendbe egy MZ ETZ 250-est. Vártam rá, hogy leműszakiztassa, és eljöjjön velem, de sehogy sem jött össze. Így hát mentem egyedül. 
Ami fogadott, az egy igazi kincs amit nemhiába zárnak el az autós nagyközönségtől. Gyönyörű környezetben egy vérbeli verseny útvonal. Mesélte a Zsolti barátom, hogy ő volt már ott jó pár évvel ezelőtt versenyt nézni, sőt amikor még versenyzett ment is rajta futamon. Hát irigyeltem érte. Én motorral csak óvatosan közlekedtem, és közben figyeltem a tájat is, de micsoda élmény lehetett lezárt, felírt pályán végigszáguldani.
Az út mentén több turista pihenő is található, és Jánosházán, ami egy zsákutca végén lévő major az erdőben, még fából készült játszótér is várja a gyerekeket. Átmentem Sokorópátkára, és Ravazdra is, ahol láttam egy új kilátót, de sajnos a felvezető utat nem találtam meg. Mivel gyorsan közeledtek az égen a zivatarfelhők, és egy kisebb csepegés útközben már el is kapott, jobbnak láttam hamar hazaindulni.

Feltett szándékom, hogy legközelebb már Antóniával jövünk együtt, és átmegyünk a Pannonhalmi Boldogasszony kápolna melletti kilátóhoz is.
Képek a túráról