23. 2011.06.18 Lánccsere

Az alsóörsi kergetőzés megtette a hatását. Rettenetesen megnyúlt a láncom bizonyos szakaszokon, és amikor kis sebességgel gurultam vele üresben érezhető volt, hogy hol szorul, és hol laza. Ez a rángató érzést hamar ki kellett javítani. Ott voltunk a szezon közepén, és még annyi csavargás várt ránk. Tesóm elvitt Abdára Peti barátjához, és megbeszéltem vele, hogy miket kellene átnézni, beállítani és kicserélni a gépen. Megvettem az Apriliában az első és hátsó lánckerekeket, és a láncot. A hétvégén irány ismét Abda, és borítottuk szét a gépet. 

- Szétszedtük, és kitakarítottuk az első, és hátsó tárcsaféket. Betéteket ellenőriztük, és megállapítottuk, hogy van még rajta feradol, és még kibír egy-két szezont. Leengedtük a régi fékolajat, és feltöltöttük az új DOT4-es fékolajjal. Ezután már csak légteleníteni kellett. Egy fél literes fékolaj elegendő volt előre és hátra.
- Levettük a tankot, és leellenőriztük a benzincsövek bekötését. Mondta a Zoli akitől vettem a gépet, hogy vigyázzak a benzinnel, mert ő már járt úgy, hogy kifogyott a benzin, és tolnia kellett. Rájöttünk, hogy mi volt a probléma. Miután levettük a tankot, a benzincsapot tartalékra állítottuk, és elindítottuk a motort. A csőben megnéztük, hogy melyikből fogy az üzemanyag, és így kiderült, hogy a két nagyon egyforma cső felcserélve volt feldugva a tankra, és ezért folyamatosan tartalékon ment. Persze átkapcsolás után már nem volt tartalék üzemanyag.
A felcserél két benzincső
- Kivettük a levegőszűrőt, és mivel nem volt nagyon piszkos kifúvattuk sűrített levegővel. Visszatettük a tankot, és ügyeltünk a benzincsövekre.
- Ezután következett a lánc. Levettük az első deknit, és alatta a lánckereket. Volt mit takarítani, amit összegyűjtött a lánc az évek alatt. Kivettük a hátsó kereket, és levettük a régi láncot. Le kellett flexelni egy szemet, mert ez nem patentszemes, hanem préselt volt. Feltettük az új lánckereket előre és hátra is. A gyári fogszámú volt rajta, és én is ilyet vásároltam, mert teljesen jó volt így az áttétel. Bármelyik sebességi fokozatban nagyon jól ugrott és gyorsult (nem is tudom mit vártam a Jawa után). 
Az új láncból le kellett vágni négy szemet, és így tettük fel rá a patentszemet. D.I.D láncot vettem rá, és vigyázni kellett az összeszerelésnél a kis gumigyűrűkre. Megköszöntem a Peti barátomnak a szakszerű segítséget, mert ez egy szervizben lett volna kb. 50 ezer.
Képek