6. 2009.06.13 Danuvia felújítás

Apósom boldog tulajdonosa egy Danuvia motorkerékpárnak amit újonnan vásárolt 1961-ben Győrben a Baross úton (ami ma a sétálóutca) 12600Ft-ért. Napi használatban volt, esőben sárban használta, és hosszabb utakra is elindult vele, mivel nem volt más járműve akkoriban. 1975-ig használta nap mint nap, amíg megvette első gépkocsiját egy Wartburgot. Ekkor bekerült a garázsba egy takaró alá, amíg egyszer be nem néztem alája.
Danuvia 125 - 1961
Azonnal beindult a képzeletem, és már el is képzeltem, hogy hogyan fog pöfögni alattam. Ekkor azt mondta apósom, hogy teljesen üzemképes, sőt a henger benne még bejáratós!!! Ezt alig akartam elhinni, de ekkor elmesélte a Danuviája történetét. Mesélt típushibákról, és hogy azokat mivel lehetett orvosolni. Például mit lehetett Pannoniáról átcserélni, vagy megerősíteni. Először az érzés kedvéért mentem vele egyet miután elindítottuk, és csak utána álltunk neki a rendbe rakásnak. Teljeszen szétszereltük, mind a blokkot, mind a teljes motort. Alapos tisztítás, ahol kellett rozsdátlanítás, és fújás. Kapott új üléshuzatot, kipufogót fékeket, első sárhányót, akkumulátort. Felmerülhet benned a kérdés, hogy mindezt honnét szereztük be. Hát az úgy volt, hogy mielőtt bezárt Budapesten a Csepel Művek, tartottak egy kiárusítást. Be is vásárolt pár Forintért apósom. Most ezeket az új alkatrészeket kicsomagoltuk a zsírpapírból, és beépítettük.
Képek a felújításról