5. 2009.06.01 Szany Motoros felvonulás

Szany
Ez a Rábaközi település több okból is nagyon kedves számomra. Az én és a feleségem szülei is erről a környékről származnak, Marcaltőről és Szilből. Egyik kedves barátom itt nőtt fel, aki évekig táncolt a híres Szanyi Bokréta  néptáncegyüttesben. Itt rendeznek még rally futamokat is, ami az én másik kedvelt hobbim. Egy alkalommal meg is néztük a Szanyi részeges rally egyik futamát.

Egyszer, amikor a kórházban feküdtem agyhártya gyulladással, a szobatársam is szanyi volt, és a mestersége vadász. Nem csak hobbiként űzte, hanem ő ott a hivatásos vadőr. Sokat mesélt a vadászatról, és számtalan érdekes történetet hallottam tőle. Megtudtam hogyan folynak a vadászatok, és a külföldieket hogyan segíti a helyi vadász a kilövésekben.
A fiának a hobbija a motorkerékpár felújítás, amiben ő is sokat segítkezik neki. Meghívást kaptam tőle a Szanyi falu napra amit már 1991-óta megrendeznek. A környéken többen foglalkoznak motor restaurálással, és az ő kezdeményezésükre rendezik a veterán motorok kiállítását, és felvonulását. A felvonuláson ilyenkor csatlakozik hozzájuk minden motoros, és akad olyan motor is amibe az előző éjszaka leheltek lelket.
Indulásra készen...
Nagyon megköszöntem a szíves meghívást, és a tesómmal és a lányával el is mentünk rá. A képek magukért beszélnek, hogy milyen baráti összejövetelt rendeznek minden évben. Azóta ha csak tehetem minden évben elmegyek.