Végre, végre, végre! 2013.10.20-án volt az előző szezon utolsó túrája ami majdnem 5 hónapja volt már! Nem tudom Ti hogyan vagytok vele, de borzalmas dolog ennyit várni valamire, amit nagy örömmel csinál az ember.
Útvonal Összes fotó
Természetesen az út előtt, mint mindig most is ment a szervezkedés, hogy mikor, milyen útvonalon, mennyi kilométert, hány órakor induljunk, kik tudnak jönni, hol csatlakoznak a távolabbról érkezők. Mindez összeállt, és az időjárás is kegyes volt hozzánk. 10 órakor indultunk, mert a reggel még hűvös volt (3 fok). Ezután jött a csapat hozzám.
Beöltöztünk rendesen mert meleg azért még nem volt, és tőlünk már 7 motorral gurult tovább a csapat. A 83-as úton Pápa volt a cél, ahol Petiék csatlakoztak.
Még az ősszel lecserélte Peti (ő egy másik, milyen jó, hogy Petiből, Attilából és Zoliból több is van a csapatban!) a 400-as Yamaha Fazert egy Honda VTR 1000-re, és a télen volt ideje szépítgetni. Itt az eredmény:
Nekem a hangja, és a gyorsulása tetszett a lakott terület vége tábla után, mikor előttem ment.
8 motorra kiegészülve Bándra mentünk, megnézni az Esseg várat.
|
Idén is sikerült a Rügyfakasztás! |
|
Kilátás a toronyból |
|
Alkalmas állvány hiányában én fotóztam |
Ati nem vállalta a "hatalmas" szintkülönbséget, inkább vigyázott a cuccainkra.
Bánd után Csopaknál értünk a Balatonhoz, és a parton tovább mentünk Almádiba, ahol felkerestük s Jóbarátok Halsütödét. Az út tervezésekor olyan halsütőt kerestünk a neten, ami egész évben nyitva van, és őket dobta ki a gép.
|
Balaton felling... |
Kellemes napsütésben a teraszon elfogyasztottuk az ínycsiklandó hekkeket.
A víz kristálytiszta, a víz szintje jelenleg 127-129 centiméter, ami 18 cm-rel magasabb a szabályozási maximumnál, a Sió-zsilipet ezért már a múlt héten megnyitották. A tó legmélyebben fekvő balatonfenyvesi területein ennek ellenére már megjelent a víz a parti ingatlanok közelében.
A Balaton part után Öskü felé vettük az irányt a 8-as úton. Nem nagyon volt szerencsénk, mert éppen ezen a szakaszon volt először sávszélesítés, majd teljes elterelés éppen Öskü faluba az építkezés miatt.
Ösküi kerektemplom (római őrtoronyra épült XI. századi kápolna) A rotunda a sekrestye kivételével – az a XV. században épült – eredeti állapotában áll. Magyarországon az egyetlen ilyen formátumú műemlék templom. Sajnos a falun átvezető "fő úton" semmiféle jelzés nem található, hogy erre található ez a páratlan kis templom. Az végképp szomorú, hogy a Darányi Ignác terv keretében 2013-ban 11,5 millióból nem jutott egy egyszerű útbaigazító táblára!
Öskü után Eplényt vettük célba. Eplényben a faluban az útba igazító táblán előtt kerestük, hogy merre kell menni a kilátó felé, amikor megkérdeztünk egy kutyákat sétáltató hölgyet, hogy merre jutunk el az Ámos hegyi kilátóhoz. Azt az útba igazítást kaptuk tőle, hogy nem a táblán jelzett irányban van a kilátó, és nyugodtan induljunk felfele motorokkal, mert a felvezető út rendben van, és autókkal is járható. El is indultunk, de nem volt egy sima ügy. Az út meredek, bakhátas, gödrös, sáros, néhol hatalmas kövek állnak ki. Egyes fokozatban araszoltam felfelé, oldalra kinyújtott lábakkal, de be is vált az óvatosság, mert egyszer belecsúszott a hátulja egy sárosabb gödörbe, és ez megdobta az egész gépet, de sikerült a lábamat letéve visszabillenteni a súlypontot, és így elkerültem az esést.
Ezúton is köszönjük szépen a kedves útbaigazítást. A kilátón nézelődés közben azon tűnődtem mikor járhatott itt fent a hölgy utoljára...
|
A sífelvonó |
A kilátótól nem messze található a sífelvonó. Meglepődtünk, hogy mekkora létesítmény van itt fent, és nem csak egy hanem három sípálya is hóágyúkkal. Még egy kis maradék havat is találtunk március 9-én!
|
Jégre tettem a csapatot |
|
Hóágyúk Eplényben, alattuk pedig hóvirág mező |
|
A hazaérkezés kedves pillanata |
Lefele már nem volt vészes az út, mer lassan fékezve leereszkedtünk, és megbeszéltük, hogy Zircen tankolunk. Tankolás után elbúcsúztunk, és mindenki elindult hazafelé. A cseszneki szerpentinen most kivételesen nem álltam meg, majd legközelebb elkészítem a szokásos képet a parkolóból a várról.