189. Itt az új Suzuki DL1000

A franciaországi Le Mans versenypályán leplezték le az új Suzuki V-Strom 1000-et. Egy éve még csak tanulmány volt, most pedig már be is mutatták a Suzuki nagy túraenduróját.
Eddig keveset tudni az új motorról, de elég ránézni, hogy világos legyen: a Suzuki egy teljesen új designre építette a modellt, ami szakít a korábbi hagyományokkal, így az ezres túraenduró nem is hasonlít a 650-es kistestvérére.
A gyári tájékoztató szerint a blokk 1037 köbcentis V2-es, teljesítménye 100 lóerő 800a-es fordulaton. Ez az érték némileg elmarad a konkurensektől, de a 103 Nm-es maximális nyomaték mindenért kárpótolja a pilótát - ráadásul ezt az értéket már 4000-es percenkénti fordulaton produkálja.
Az Suzuki eddig lemaradni látszott az elektronikák terén. Az új DL1000-rel ha nem is diktál, de némileg felzárkózott a japán gyártó: három fokozatban állítható kipörgésgátlót és ABS-t szereltek az új típusukba.
Elölre példás módon négydugattyús, radiálisan rögzített monobloc féknyergek kerültek, ráadásul a futómű elöl-hátul minden paraméterében állítható. Emellé érkezik még a csúszókuplung, ami visszaváltásoknál segít megregulázni a motorerőt. És talán a legjobb hír: az új DL1000 mindössze 228 kilogramm menetkész tömegével kifejezetten kellemes vezetési élményt ígér.

Promó videó:


Forrás: Motorrevü