64. Túraleírás: 2012.05.19 Őrség

A hétvégi túránkon az őrségben jártunk. Ha már a közelben voltunk nem hagytuk ki az osztrák oldalon egy kis szerpentinezést sem.
A csapat úgy állt össze, hogy Zoli A....ával, és Csabival Győrből indultak 8-kor, a tesómmal csatlakoztunk Rábapatonánál,
majd Peti Csornán egy 600-as Hornettel, és a másik Zoli Fertőszentmiklóson. Rövid reggeli után, mint mindig ő állt az élre az "aprócska" 1800-as Suzuki Intruderrel.
Suzuki Intruder 1800
Kőszegnél léptük át a képzeletbeli országhatárt, amerre még én soha sem jártam. Ezután Rattersdorf, majd Lockenhaus a szerpentinnel. Tökéletes útminőség, semmi forgalom, talán három autóval találkoztunk az egész szakaszon. Az Írott-kő ausztriai oldalán a Geschriebenstein pihenőnél álltunk meg. Korábban már jártam itt, akkor a magyar oldalról túráztunk át, amiről már a 14. számú Bük-i bejegyzésemben már írtam.
Geschriebenstein

Rövid pihenő, evés ivás után folytattuk utunkat végig az országhatár mentén az Őrség felé. Egyszer csak elromlott az út, rázós, foltozott kátyús lett, az út szélén az árokban térdig érő gaz és szemét. Sajnálatos módon így vettem észre, hogy beléptünk Magyarországra. A többiek látták a táblát is ami ezt jelezte, én nem vettem észre, csak a magyar helységnévtáblák, és a rendszámok árulták el. Az első falu Pinkamindszent volt a Pinka nevű kis patak mellett, amit több alkalommal is átmentünk. Őriszentpéter (amiről édesapám számos határőr katonaemléket mesélt) határában megnéztük az egyik Árpád kori templomot, a másikat majd később Veleméren.
Árpád kori templom
A templomot falépcsőn feljutva a karzatból lehet megtekinteni, és sajnos itt nem volt idegenvezető.
Ezután kanyarodtunk el a szer-ek felé.
Célunk a Pityerszeri-skanzen volt. Elbűvölőek voltak a dimben dombon elhelyezkedő kisebb nagyobb települések, amiket hajdanán szereknek neveztek el. Így lett Alsó, Felső, Kovács, Keserű és Pityerszer. A skanzennél leparkoltunk, levetkőztünk, és egy kedves idegenvezető lánnyal megtekintettük a skanzen-múzeumot. A látványon kívül a plusz információktól lett igazán emlékezetes az időutazás amiben a skanzen látogatása során éreztük magunkat.

Délután három órára már mindannyian megéheztünk, és ezért betértunk egy hangulatos étterem teraszára ebédelni.

A finom, ízletes, és bőséges ebéd után indultunk Velemérre a másik Árpád kori templomhoz.
Velemér - Árpád kori templom
A templomban egy idegenvezető hölgy bemutatta a templomot. Áhitattal hallgattuk a majd ezer éves falak között a freskók, a hajnali fényjáték, az építés történetét. Utoljára a Jáki templomban fogott el ez az érzés, akkor érintett meg így a hely történelme.
Hazafele ismét Őriszentpéter, majd Körmend, Szombathely, és Lövő után Fertőszentmiklós következett. Itt elköszöntünk túravezetőnktől, és vágtattunk hazafele a lemenő nap elől.