254. Bukósisak tuningolás meglévő alapanyagokból

Egy írás testvérem tollából:

Az egész úgy kezdődött, hogy vettem a normális nagymotoromhoz (Yamaha FZR 600R) egy normális sisakot, ami talán megvédi a fejemet Istennek nem tetsző történések esetén is. 





Egy LAZER Vertigo bukóra esett a választásom, aminek a használat során a plexije kívülről megkopott, és este már zavartak a szembe jövő autók fényei, mivel megtörtek a kopottas plexin. A sisak soha nem párásodott lecsukott, teljesen lezárt állapotban sem, hála a gyári PINLOCK betétnek a plexi belsején. Ezért az új plexi vásárlásakor is PINLOCK előkészítéssel rendelkező plexire esett a választásom, mivel egyszer élünk, megvettem hozzá az új PINLOCK betétet is.


Szóval ezek után volt egy sisakom, hozzá két plexim PINLOCK-al, melyek közül az egyik plexi kopott, a másik pedig zsír új állapotú volt. Az újat befogtam, a régit elraktam a szekrény mélyére ínségesebb időkre. Milyen jól tettem!
Pár év múlva új sisak vásárlása mellett döntöttem, a választás egy LS2 IRON FF 384 yellow-black bukóra esett. A sisak beépített napszemüveges, a plexije PINLOCK előkészítéssel rendelkezett, de az árban nem volt benne a PINLOCK betét. Úgy gondoltam, ha szükséges lesz a párásodás miatt, akkor veszek hozzá utólag majd betétet.


Az első igazi főpróba pont a Győrújbaráti Motoros Találkozó nulladik napján volt, amikor estére alaposan lehűlt a levegő a tábor völgyében, olyan mértékben, hogy az ülésen várakozó bukó tetejéről induláskor folyt le a pára. Gondoltam, most a hazaúton megtudom, hogy viselkedik az új bukóm. Jól gondoltam, PINLOCK betét nélkül csak résnyire megnyitott plexivel tudtam hazamenni, olyan erős volt a páralecsapódás a belső felületén.

Adott volt a feladat, meg kell venni a gyári betétet az új sisakhoz is. Kis tájékozódás után az internetről megtudtam, hogy itthon 10.500 forintért, az Ebayról 7.500 pénzért lehet beszerezni a hiányzó extrát. Találtam még 5.000 körüli áron úgynevezett univerzális PINLOCK-ot is, ami azonban olyan volt, hogy nem volt kiképezve rajta kis bevágás a betétet tartó két műanyag pöcöknek, ezért nem sok bizodalmam volt hozzá.


Az Ebay böngészése közben észrevettem, hogy vannak olyan PINLOCK betétek, amelyek egy adott sisakmárkához készültek ugyan, de a különböző típusok különböző plexijeire is felszerelhetőek, mert a betét szélén nem csak egy bevágás van a pöcköknek, hanem több, attól függően, hogy azok éppen hova esnek az adott típuson. 


Na ekkor jött az ihlet! De hiszen nekem van egy tartalék PINLOCK betétem a LAZER-hez, amiből lehet csinálni univerzális betétet, ami jó lesz az LS2-höz is. A gáztűzhely lángja felett megmelegített megfelelő vastagságú szeggel a megfelelő helyre olvasztottam két új hornyot a LAZER betétjébe, és máris jó lett az LS2 PINLOCK előkészítéssel rendelkező plexijéhez is. Párásodás végleg elhárítva!

Mindenkinek jó barkácsolást, és száraz, motorozásra alkalmas időjárást kívánok!

ON-OFF Motoros Baráti Körből a nagyobb Bradersz