167. Yamaha FZ6 Kipufogó

A 2004 előtti Fazerek kipufogója a motor oldalán helyezkedett el, de 2004-től felvitték az ülés alá. Itt egy széles és lapos dob helyezkedik el, enyhén melegítve a hátsó ülést. A dob egy bemenettel, és két kimenettel bír, bár a külső ezüst színű burkolat két henger alakú kipufogódobot sejtet.
Képek
Míg a korábbi típusoknál a dobot könnyen cserélhetjük a forgalomban lévő gyártók termékeire a sportos hangzás elérése érdekében, addíg az FZ6-nál ez már koránt sem ilyen egyszerű. Az internet bugyraiban elmerülve kutakodtam, hogy hogyan tudnék mélyebb, öblösebb, sportosabb hangzást elérni a motoromon. Kézenfekvő ötlet, hogy vásároljak egy ismert gyártótól erre a típusra két darab kicsi sport dobot. Ám az árakat tekintve ezt nem úsztam volna meg közel százezer kemény magyar Forintból, és a hangja is nagy lenne az én fülemnek. Korábbi bejegyzésemben már írtam a sport kipufogóba rakható fojtásról (decibel killer), amivel enyhíteni tudtam a hangján úgy, hogy egy hosszabb túrán is elviselhető legyen. Az FZ6-ra ebből is kellene mindját kettő, ezért valami kedvezőbb megoldást kerestem.

A Fazer fórumon találtam egy fotót, ami a gyári kipufogódob belsejét mutatja.
Egy márkatárs, a gyári dob átalakítása során a piros vonalaknál összenyitotta a kamrákat, és így sportosabb hangot ért el. Gondolkodtam ezen az átalakításon én is, de nem szívesen vágtam volna szét a gyári dobot. Mert az átalakítás után sem az eredményül kapott hang, sem a műszaki vizsga nem garantált.

Ezek után nagyon megörültem mikor rátaláltam egy egyedi gyártású (Raptor műhelyben), kedvező árú vastag saválló lemezből készített eladó dobra.
A bal oldali a gyártott, a jobb oldali a gyári
 Volt szerencsém meghallgatni vásárlás előtt, és tetszett a mély, öblös, nem üvöltően hangos, ám mégis sportos hangja. A átszerelés:
Már az új dobbal. (teljesen gyári kinézet, de a kiömlő jóval vastagabb!)
Készítettem egy videót is a hangjáról előtte és utána:



És íme a végeredmény az új doboztartóval: