91. Túraleírás: 2012.09.09 Hollókő

Egy szépnek ígérkező szeptemberi vasárnap magyarországi túrára indultunk. Még nem jártam Hollókőn, de a Börzsönyben már motoroztunk korábban, amikor a Duna-kanyarban, és a Pilisben is jártunk. 7.30-kor volt a találkozó Győrben a szeszgyár melletti Mol kútnál. A csapat majdnem a szokásos volt: Zoli a túravezetőnk Honda CBF1000T-vel, Gábor (főnökség) Yamaha TDM, Zoli és Angi Suzuki SV1000, Csabi Kawasaki Z750S, én az új szerzeménnyel egy Yamaha FZ6-S-el, és Olivér kollégánk egy Suzuki GSX-R-el. Az új motorok megtekintése, és az elmaradhatatlan csoportkép után útra is keltünk.
Reggel még egy kicsit hűvös volt az idő, de tetszettek az első túrás kilométerek a Fazer nyergében. A vásárlás utáni hazaúton nagyon kényelmetlen volt az LSL AN1-es alumínium sport kormány, mert előre és le kellett hajolnom hozzá. A túra előtt le is cseréltem egy kellemesen emelt, kényelmes túra kormányra. Végre egy emelt túraplexi mögött volt szélvédelem, az üléspozíció és a nyereg is nagyon kényelmesek voltak. Egyedül egy kis hang hiányzott, mert se a motorból se a kipufogóból nem hallottam, csak éreztem, hogy nagyon megy. A 600-as Fazer 98 LE tízezres fordulaton. Én az egész túra alatt sem pörgettem 7000 fölé, mert a 100-110-es tempónknál sehol sem volt rá szükség. Azzal a hasonlattal éltem a cimboráknál, hogy olyan mint egy villanymotor. Csendben húz, de nagyon, és bármely sebességi fokozatban.
Visszatérve a túrához, Komáromnál átléptünk Szlovákiába, és a Duna mellett, Esztergom mellett elhaladva Letkésnél léptünk vissza.
Ez mellett a szépen gondozott ház mellett parkoltunk le, mert megvártuk Petit és Zsuzsit, akik Pesten jártak, és onnét csatlakoztak hozzánk.
Jaj majdnem elfelejtettem nekik sok sok boldogságot kívánni esküvőjük alkalmából.

Balassagyarmatra érve megálltunk tankolni, és feltűnt hogy az SV-nek lapos a hátsó kereke. Szelep tisztítás, és újra felfújás után megállapítottuk, hogy az még mindig ereszt, és ki kell cserélni. Meg is jegyeztem, hogy már megint a Suzukival van valami, múltkor a tükör, most a szelep, és akkor még nem is sejtettük, hogy a másik Suzukival mi fog történni. Szelep csere után irány Hollókő.
Az útminőség odáig elmondhatatlan. Folt hátán folt, és ezer éles szélű mély kátyú. Kanyarokban is, vagy ezer. Szlalomverseny érzésem, volt, de nem volt olyan kellemes, mer amikor egy kanyar ívét kétszer kell korrigálni menet közben, mert bármerre mész gödör, akkor az egyáltalán nem élvezetes. Meg is jegyeztük, hogy ezért járunk inkább Ausztriába. 
Megérkeztünk Hollókőre, és a parkolóban mutatott nekünk valamit Olivér:
Egy komoly gödör rendesen odavágott a GSX-R felnijének, nem csak elöl hanem hátul is. Ez van, vigasztaltuk, már nem tudunk mit csinálni, majd kiderül, hogy mennyire ereszt. Elindultunk hát várnézőbe. Érdekes, hogy a várat jóformán sehonnét nem lehet látni, annyira megbújik a dombok között. Mégis mikor odaértünk elcsodálkoztunk, hogy mekkora dombon áll.
Hollókői vár panoráma
Befizettük a 700 Ft-os belépőt, és már másztunk is fel a vár legmagasabb fokára.
Nagyon meleg volt, szerintem több is mint 30 fok, és jól esett a hűs várfalak árnyékában pihenni egyet.
már készül a sorozat...
A vár után lesétáltunk az Ófaluba. Mint egy mesevilág, amikor visszaforgatják az időt, vagy egy korabeli díszletes film forgatásán járnánk. Méltán a világörökség része...

készült pár fotó
nekem ez az utcarészlet tetszett a legjobban a fatornyos kis templommal
Visszaérkezésünk után mivel a gumi eresztett a felni mellett, kerestünk egy pumpát...

újratervezés
Már eléggé délutánba hajlott az idő, ezért kerestünk egy kellemes teraszt ahol megebédeltünk.
sajnos a tervezett Márianosztra megtekintése kimaradt, mert jobbnak láttuk hazaindulni. Majdnem minden benzinkúton megálltunk fujatni
ahol nem működött a levegő kompresszor, ott kisegítettek minket a srácok, egy szivargyújtóról működővel. Köszönet érte!
A Duna mellett haladva megcsodáltuk a Visegrádi fellegvárat alulról.
Nagyon kérleltek, hát kipróbálhattak egy igazán jó gépet:
A hazaút már problémamentes volt, és jó tempót jöttünk hazafelé ismét Szlovákia érintésével.
Öltözködés, mert kezdett hűlni az idő.

elbúcsúztunk az indulási helyünkön, és mindenki gurult hazafelé. Én is igyekeztem, mert még fent értem a lányaimat, és az esti ölelést a jó éjt puszival, nem akartam elszalasztani.
Tanulságok az útról:

  • A gépem nem indul, ha sebességbe van, vagy ha a piros leállító kapcsoló le van kapcsolva :o)
  • A magyar utak katasztrofálisak, jól meg kell gondolni merre indulunk.
  • Próbálok beszerezni egy fokozatkijelzőt, mert kb. 43 próbálkozás után sem sikerült 7-be kapcsolni...
  • Kitűnő választás volt a 600-as Fazer, és jó páros leszünk mi ketten, de össze kell még szépen óvatosan csiszolódni
  • Kíváncsi voltam a fogyasztásra, és az első tankolásnál 4,07 liter / 100 km-t mértem. Hajszálra ennyit evett a korábbi Suzuki GS500-asom is, de a komfort és a teljesítmény nem is hasonlítható.
képek